Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, January 11, 2012

hari-hari penat...!

merungut ker ibu???
tak la...
luahan hati jer...

macam biasa...
manusia x pernah mau kalah...
org citer pasal tu..
aku pon nak citer gak pasal tu...

citer ape?
citer sape?
wahaha..
wahai sahabat...
kamu musti tau sapa kamu..
yer..
kamu ler...

meh kongsi jadual kehidupan aku sejak aku bergelar ibu kepada 3 org anak...

dalam kul 445am,bgn awal nengok hubby g kedai...
panas kan enjin...
angkat beg dia..
tu pun kalo aku tersedar la...
hikhikhik...
start mesin basuh..
supaya senang aku nak sidai awal2..
kekadang tgh malam camni aku da sidai baju...
jimat masa untuk esok pagi..

gedebak gedebuk..
dah kul 730..
start sidai kain...
sapu depan umah..
lipat kain semalam...
kemas umah ape yg patut..
bf kan inas..
then letak balik...
biasa nyer dia sambung tido balik..

aku kene cepat2 siapkan keje umah...
sebab bila bangun jer zarif n fahim..
aku dah stuck dengan dorang jer..

zarif bangun nak sarapan roti bakar + milo...
fahim bangun pagi gerenti nanges nak susu...

setel makan minum ..
tiba plak masa untuk uuk...
zarif masuk toilet..
fahim carik port dia sendiri..
nyuruk kat mana2 yg dia rase org tak nampak...

setel zarif siap mandi n pakai baju..
tangkap lak fahim...
fahim nih la yg payah sket...
suka lari2 kalo nak mandi..
kene paksa....
nanges2 tu dah biasa la..
macam kene dera..
padahal jentik pon tak..

zarif n fahim da siap...
tgk kartun plak...
sambil2 menyepahkan toys dorang yg berbakul2 tu...

wat mee goreng/mihun goreng/nasi goreng...
layan depa makan lagi..
fahim nak makan sendiri...
korg bayangkan la kerja yg menunggu aku lepas tu plak...
(pernah aku nanges lap tikar buluh aku sebab fahim dah tonyoh kek choc rata2 kat tikar)
stress!!!

fahim akan kene mandi lagi sekali dek kerana comot yg amat..
sampaikan atas rambut pon ada makanan...

inas dah bangun dek kerana kekecohan yg melanda..
susukan..
mandikan..
layan inas main sambil tgk / marahkan / jeritkan abang2 yg suka sangat berebut / bergaduh time main...

tu jer dah nak pukul 12tengahari..

blom ke kedai lagi...
blom start masak lagi...

antar zarif n fahim ke umah kak ipar dalam kul 1330...
memang biasa aku hantar ke sana bagi memudahkan aku untuk kemas umah n masak lunch...
lepas anta...
singgah kedai beli barang..
balik susu kan inas..layan dia sket..
then biarkan dia main sorang...
kekadang sampai tertido sendiri...

start masak....
ikut mood + tahap penat + tahap stress = kalo good ; 2-3 jenis lauk la aku masak...
kalo tak..satu jenis sudah...
blom lagi inas nanges2..
banyak bende nak kejar...

hubby balik dalam kul 330 camtu...
mandi makan rehat etc...
kul 530 camtu kuar g bank..
aku ler driver nye...
sebelum maghrib sampai umah kak ipar...
layan borak...
mandikan hero2 aku yg payah nak mandi tu..
tengok2 mak mertua yg da uzur tu...
kul spolo malam baru balik ke teratak sendiri...

biasa nyer...
begitu la rutin hidup ku....
kekadang aku tak anta anak2..
malam dalam kul 930pm camtu baru gerak g ampang...
taman putra ..
buat apa??
apa lagi...
bank ler...

haduiiiii
taip pon penat...
ibu nak rest la...
tata..

p/s : pening fikir nak pilih henpon yg mana satu ????

2 comments:

  1. huu sya yg baru anak satu ni pun rasa schedule penuh.. ni kan pulak awak.. tula dah kawin ni mmg kena pandai slot in buat kerje cecepat kan.. time anak tidola tu masa keemasan..nak makan atau nak tido kejap..tp biasa tak sempat pun nak tidoo.. nasib baik pagi2 pas susu die tido balik kalo tak tu susah nak bergerak buat keje umah..

    ReplyDelete
  2. hahaha...

    saja kan nko..

    nak menang jugak kan..

    lepas baca jadual nko memang aku serahkan
    trofi paling sebok kat nko..

    nko menang lah..

    bila aku pikir pikir balik..

    kurang-kurang aku nye bz kat opis on off on off..

    nko hari2 kan..?

    oh...

    cemana pun aku sengeh2 baca citer nko kali nih..

    part "o..ok" tak bg org nmpk tu..

    hahaha..

    agak-agak nko tgk budak tu nyorok2 tu mesti
    nko dah paham la dia nak buat apa ye tak?

    haha...

    dengarisaya.blogspot.com

    ReplyDelete