Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, January 29, 2012

LOOK OUT POINT BUKIT AMPANG-HULU LANGAT DITUTUP

last week...
tak ingat bila tarikh nyer...
terbaca la aku satu kisah pasal menara tinjau yg agak femes ni ditutup oleh mpkj....

wahh...
kenapakah?
apakah?
bagaimanakah?

katanyer sebab tak dapat kelulusan dari mpkj..

kesian la kat peniaga2 kat atas tu...

jujur aku akui yg aku tak pernah la makan kat look out point (LOP) ni...
sekadar lalu jer hari2...
pernah gtau hubby..
one day kita mesti datang makan kat cni yer....
tp dek kerana adik ipar ku kata tidak la sedap sangat makanan + orang ramai + kene menapak mendaki puncak...
tak la aku kepingin sangat nak makan kat ctu...

so..topic kenapa LOP ni ditutup menjadi perbualan aku n hubby tadi..
ku tanya kenapa ditutup setelah bertahun2 dibuka dan menjadi antara salah satu tempat tumpuan...
time new year...
sebab kat sini bley dapat view yg cantik untuk kita tgk bandar KL...
hubby ku kata...
tokey kedai kat atas tu dah buat renovation yg terlampau..
dah la sekarang ni musim hujan...
dikhuatiri terjadi bencana yg tak kita duga..
maklum la di lereng bukit...
lagi pulak terdapat dua tempat disepanjang jalan ampang - hulu langat tu sudah terhakis..
blom lagi ditambah dengan gegaran bom yg dorg buat...
bom??
haah...
nama projek tu tak la aku ingat..
lebih kurang projek bekalan air dari pahang utk bekalan ke selangor..
tak silap aku la...
dorg sekarang ni tgh korek tanah, tebuk jalan untuk buat laluan terowong dari area sg congkak sana..
terus tembus ke pahang...
pahang tu tembus kat daerah mana tak la dapat ku pastikan ....
hihihi...tak abis wat lawatan..

aku pon da lama tak pegi mandi sungai..
ada anak kecik ni sukar untuk aku bercanda ria...
selalunyer sekarang ni kalo hujan lebat jer, keruh la air sg congkak tu...
macam air teh susu...
disebabkan projek saliran air tu la...

ok la...
tu jer info yg nak ku kongsi bersama rakan2...
takut nti ada plak yg teringin nak tgk pemandangan kL yg indah kat LOp tu...

p/s : tp jgn risau...skang kat tepi jalan tu dah berlambak stall utk yg nk melepak tgk view KL sambil menjamu selera...

1 comment: