Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, July 18, 2011

kisah durian dan aku!

keh keh keh...

tajuk sama macam mummy irfan nyer tajuk kan?

malam td..aku mimpi durian..

ada org bagi...

dia kata...

nah, amik la durian tu, cantik lg tinggal seulas...

KUNIIIINNGGGGGG!!

terliur nyer aku....

tp tu mimpi..

bukan pe, last week time amik ayam kat kedai frozen...

tokei tu punggah satu lori durian dari mantin...

terbayang2 lagi durian yg kecik2 tu..

kalo kat kebun papa yg kat sg jerang tu, aku memang suka durian yg kecik2...

yg ada dalam 2-3 ulas je sebiji..

rase dia...

pergghhhhhh....

TERBAEKKKK!

tp tu la...takder plak buah kali ni..

yang berbuah ada la sket kat sg gabai n sg lui.....

lagi plak papa sibuk tahun ni ngan kenduri kawen anak2...

aktiviti2 kampung dan mesyuarat2...

tak terjengah kabun...

papa kata kalo manggis ada la kat sg. lui..

cuma takder sape nak pegi tengok...

oh oh oh....

durian durian..

berbalik kisah di kedai frozen...

laki aku da kuarkan duit untuk belikan durian..

bukan aku taknak beli...

tapi aku hormat lakiku tu...

dia memang tak makan durian...

apa2 kaitan dengan durian memang dia tak makan....

apetah lagi bau...

cuba ko bayangkan..

mana la dia mampu tahan bau durian yg pada kita wangi tu dari kajang ke hulu langat, kan..

lagi plak durian ni melekat baunya...

so, ku pendam jer la perasaan dan nafsu ku itu...

tup tup....

tadi jiran sebelah rumah, hj lias bg papa 3 biji durian dari kebun dia...

dengan muka tak malu nyer aku tanyer ....

cik cik, takder ke durian lagi..along nak beli..

dia kata, tak banyak la nak buat jual..untuk makan ni ada la aku bg korang 3 biji...

huhuhuhu...

dengan muka tak malunya...

aku bawa durian tu g dapo..

aku kopek....

aku makan...

hihihi..

ngan mama skali...

selesai sebiji....

papa masuk dapo tanyer, mana yg da siap kopek?

"da  setel kami makan"

"pa, kopek la lagi sebiji....sedap ni, durian baru gugur..."

papa pun kopek ler lg sebiji..

dengan susah payah nyer....

hampir nak hancur papa cincang durian tu...

dapat jugak terkopek...

memang TERBAEEKKKKKK!!!!

tinggal la lagi sebiji...

cukup la tu..

kang pengsan laki aku kalo aku tersendawa dalam kete kuar bau durian......

har har har......

No comments:

Post a Comment