Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, December 22, 2010

tanda-tanda....

pukul 1145am... time ni mata aku ter sangattttt la berat nyer.....
da datang dah tanda-tanda nak tido jer...nak bergulung dalam selimut....
best nyer tido time ni...

kalo korang nak tau...camni la aku time peknen.....

starting aku akan batuk2..lama....dalam 2-3 minggu...
time tu gak encik hubby akan demam gak....batuk dan selsema....
zarif??? dia amik part mabuk2.... asal makan, muntah..asal makan...muntah....
fahim?? aku tak perasan dia alami tak tanda-tanda ke peknen nan aku ni.....

pastu...biasa la....tunggu peyet yang tak datang2.....
sehari...
dua hari....
tiga hari...
.
.
.
.
.
.
.

seminggu...
pun tak datang gak lagi....

tunggu lagi....kalo dah dua minggu pun peyet tak datang...maka aku akan bergegas ker guardian atau kedai farmasi yg berhampiran....beli UPT.....

setakat ni tak pernah lagi aku test, dapat tanda -ve.....
dah 4 kali peknen...4 kali gak la +ve.. alhamdulillah rezeki allah...

walaupun kandungan kedua tu gugur....
11w 6d... nak wat caner kan... xder rezeki....

cepat2 aku proses yg seterusnyer..kehkehkeh....
bukan ape..org kata kalo wat DNC, rahim maybe akan koyak....rosak....
kemungkinan susah nak peknen again...
alhamdulillah...2 bulan pastu aku peknen lg..
selamat la fahim mufazzal dilahirkan.....

mesti ada yg tertanya (macam la ramai benor yg baca blog aku ni!)...
sakit tak gugur tu....
ya Allah..tuhan jer yg tau...
laki aku yg drive kata
"hantar g bersalin pun tak nervous macam ni.."
sakit dia sama rase macam nak bersalin...rasenyer lagi sakit kot...
yang gugur ni gak la aku dapat rase macam mana bunyi air ketuban meletup dalam perut....
sebab kalo beranak betul2, doc yang pecah kan ketuban tu...
terbayang lagi rupa baby tu...
jantina tak tau, aku selak kaki si kecik tu, tak nampak lak jantina nyer...
baby tu jatuh betul2 atas tapak tangan kiri aku.....
besar ibu jari...
da ada kepala...da ada kaki..ibu jari kaki... tangan...jari jemari tak terlerai lagi time ni..
kelopak mata pun tak tak nampak la...cuma bebola mata itam jer yg aku nampak...
tak yah tanyer la sedih ker tak? bila aku jerit2 panggil hubby, tgk ape yg kat tangan aku, dia terus sebut
"innalillah...."
meraung terus aku kat situ....
tak tau la ape yg aku pk...
maybe bby tu bley diselamatkan lagi ker...bley letak dalam inkubator ker...
tak logic jer kan..tapi tu la yg aku rase...
after DNC, masuk ward...sebab aku g spital pusrawi kajang tu da malam....
tengok katil depan..da selamat ibu tu bersama baby baru nyer...
pilu lagi...
nangis2 gak la aku seminggu...
sedih sangat...
nape aku gugur???
ntah...doc pun tanyer aku...
sebab dari pemerhatian doc...bby aku dah tak pink, da pucat..maknanyer da mati 24hours dalam perut...
sian kan.....
maybe sebab pemakanan kot...
aku ada la makan tapai..tp teramat la sikit nyer..itu pun encik hubby yang suapkan..tak la sebab tapai yg sedikit tu bley gugur?
wallahhualam....
Allah jer yang tau sebab penyebab nyer....

tutup kisah tu...
aku nak citer pasal time peknen ni...
4 bulan pertama aku akan rase sleepy teramat-amat nyer...
ngantuk yg bukan di buat2....
mabuk? loya?
tak der kot..sebab kami anak beranak dah bahagi2 tugas...
kehkehkeh....
time fahim jer ada loya sket..
sebab time aku mengajar, ada la pakcik ni...berbau yg ter amat sangat..
pegi kelas x mandi agaknyer..
tu jer la kejap...
pastu tak der lagi dah.....
.
.
.
.
.
.

kesimpulan citer...
aku mengantuk sangat-sangat!!!!!!

2 comments:

  1. aku pun ingat saat sedih ini..3 kali...

    ReplyDelete
  2. ngerinye... kecut perut bace entry gugur nih..fewwhh!!

    ReplyDelete