Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, April 14, 2012

Saya la master chef!!!

Uummmm....
Hidung Ayep bau wangi la ibu...
Ayep nk sket yerrr...
Wahhhh...
Sedap la..
Pandai la ibu masak...
Macam masterchef!!

wahahaha...
Pandai anak bujang aku memuji...
Makin rajin la ibu masak...

Tu dialog dulu....
Skang ni wajib hari2 memasak...

Rutin hidup pon da x sama...
Tiap malam sebelum aku tido melelapkan mata..
Aku duk la pk menu apa nak masak utk org sakit kat dalam umah??
menu apa plak yg nak dimasak utk papa??
Menu apa pulak utk suami terchenntaaaa???
blum request mak buyung lagii....

Hurmmmm.....
Ceni rupanyer kalo jadi mak2 di kala anak dah membesar..
Tp aku ni lain kes nyer...
Anak kecik2 lagi...tp dah bz bebenor kat dapo..

Takper...
Gini ler jadik anak sulung...
Pikul jer tanggungjawab tu...

Menu hari ni??
1.masak lemak cili api ikan tenggiri+tempe+kacang botol
2.sambal sotong
3.tomyam
4.sambal belacan
5.sup ayam kampung
6.sayur sawi+lobak putih

Aku memang suka wat lauk utk papa yg lebur sekali gus..
Macam masak lemak tu...
Ada ikan....
Ada tempe...
Dan ada sayur, kacang botol...
Patut letak kacang panjang..tp sayur nyer x kuar lagi...
Sayur sumer duk petik tepi umah jer...
Papa rajin berkebun...

Esok nak masak apa plak ekk???
nak goreng talapia....
Ayam goreng tepung....
Sayur kobis goreng....
Samval velacan musti ada....
Kering je lauk ni...
Ape plak menu kuah2 yer...

Jangan sampai masuk ke dalam mimpi sudah....

Nite uolsssss!!

zZzzzzz....

No comments:

Post a Comment