Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, April 12, 2012

I am SuperMak!

Seyessss.....
Aku rase dah macam jadi supermak...
Superwomen....
Sejak mama sakit...
Aku take over keje2 memasak....
Sejak anis bersalin....
Aku take over bab mandikan new born bby...
Sejak shila (adik ipar) duk sama kat umah mama menunggu hari nk bersalin...
Aku take over tugas nurse...
Pastikan kira gerak bayi....
Pastikan pergi klinik ikut tarikh temujanji...

Tu satu hal..

Ni nak citer kisah semalam...
Semalam kan hari cuti pertabalan agong...
So laki anis balik umah...
And ada 3couple kawan si anis datang melawat anis n bby...
Blom yg datang pepagi adik beradik papa datang melawat mama...

Bangun je pagi..
Lipat kain semalam...
Inas dah bangun..susukan dia dlu...
Pastu hero2 plak dah bangun...
Aku dah pk apa nk masak mkn tengahari...
Time ni kak penah (pembantu aku dari kul 8-1thari) tgh kemas umah mama...
Pgl dia utk jaga inas...
Aku pecut naik moto pegi kedai nk belu barang nk masak...
Beli sayur,ikan,udang,amik ayam,santan,cili....kek pisang..
So...
Apa menu nyer?
aku berjaya masak ....
1.masak lemak udang+kacang botol+bunga kantan
2.sambal terung
3.ikan talapia goreng (sambal asing senang anak nk makan)
4.sup ayam kampung (lauk org pantang)
5.sawi+lobak putih masak bening (lauk pantang gak)

sib ada pembantu..kalo x haru aku nk hadap keje tu..mana nk layan anak 3org tu lg..

Kak penah ni xnk masak...dia takut tak kene selera..
Nak x nak aku jugak la yg memasak di dapo...

Tugas dia jaga inas..bg mamam inas...tidokan inas...
Sapu depan umah aku..
N bersih kan umah mama...

Menaip kat henpon ni penat la...
Nti sambung entry lain plak...
Nak citer apa sakit mama..

Daaaaa......

1 comment: