Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, June 23, 2011

hobi ku time peknen kali ni!

hehehe....
topik kat atas tu..
saje je..
bukan ape...
tak tau nak pos citer ape kali ni...

peknen kali ni lain benor peel aku..
berhajat jer nak makan sesuatu, kalo bley aku masak..
aku akan usaha masak sendiri....

dan jangan tak tahu...
yg peknen kali ni amat2 lah rajin nyer aku memasak....

teringin makan nasi ayam...
aku masak sendiri...

teringin makan bubur pulut itam...
aku masak sendiri...

teringin makan cookies...
aku masak sendiri....

teringin nak makan kek coklat...
aku buat sendiri...

bukan setakat kek coklat....
kek oren pun bakal aku buat petang ni...

semalam 2 acuan kek coklat da siap..
khas untuk besday zarif sabtu ni...

saja buat awal..
tumpang kenduri atok zarif..
kenduri sempena bulan rejab..
dan juga doa selamat untuk uncle ajat yg bakal mendirikan rumah tangga pada 16julai nanti...

hmm...
time ni rajin nak wat kek la...
cookies la...

time aku nak makan tenggiri asam pedas...
tiap2 minggu aku masak bende yg sama...
selang 2-3 hari...
asam pedas tenggiri tu jugak yg aku masak...

kalo tak tu ikan bawal sweet sour la...
suka berebut ngan hubby kalo makan ikan bawal ni...
memasing nk rebut bahagian yg sedap..
sirip2 ikan bawal kan rangup...

feberet tul lah!

bercerita pasal ikan..
teringat tentang kisah seorang sahabat yg amat rapat dalam kehidupan aku....
dia ada masalah dalam usaha  untuk menggoreng ikan supaya kelihatan cantik menawan....
nak kata aku pakar..
tidak la juga....
mengikut pengalaman aku...
ikan haruslah segar..
pastikan insang ikan masih lagi berdarah segar..
jangan amik yg dah pucat lesi....
pastikan minyak di kuali banyak...
dan cukup panas..
maknanya betul2 panas..
supaya ikan tidak meletak pada kuali...
bila mata ikan tu putih..
baru la ko terbalikkan ikan tu..
kalo ko terbalikkan awal2..
takut ikan tu hancur dan tak cantik menawan macam kat kedai2 makan....

sahabatku..
kalo dah berjaya goreng ikan menawan, jgn lupa bgtau aku yek!!!!

p/s : puan fairuz, jemput datang ker rumah yer sabtu 25hb jun 2011 ni, ada kenduri doa selamat sket kat umah bapak ku.. lepas tu dalam kul 9 camtu aku wat potong kek besday zarif...datang la..bley aku bg kad jemputan kawen ajat...

No comments:

Post a Comment